3 - 5 leestijd

40% van de Twinkle100 voldoet niet aan Google’s Core Web Vitals update van februari, jij wel?

TLDR: 40% van de best presterende Nederlandse e-Commerce spelers voldoet niet aan de nieuwe eisen van Google voor pagina-ervaring op desktop. Met de update van februari benadrukt Google dat webprestaties en pagina-ervaring op alle apparaten belangrijker zijn dan ooit. LCP, TBT en CLS: 3 webwaarden om je webprestaties te verbeteren.

_________________________________________________________________________

Of je het nu leuk vindt of niet, je leads, sales en omzet zijn in hoge mate afhankelijk van Google. Google probeert altijd het beste resultaat te geven aan de gebruiker wanneer iemand zijn zoekmachine gebruikt. Gebruikerservaring is van vitaal belang: hoe beter jouw website presteert, hoe meer Google je zal waarderen. De Core Web Vitals van Google hebben de manier waarop we naar websitesnelheid kijken beïnvloed. Degenen die niet presteren, blijven achter en blijven in de schaduw van degenen die het spel van webprestaties verslaan. Vanaf februari 2022 zal Google de teugels nog strakker aanhalen en de pagina-ervaringsranglijst naar desktop brengen. Wat houdt deze update in? En hoe kun je deze nieuwste update het beste aanpakken? Deze blog helpt je op weg!

Google’s Core Web Vitals: pagina-ervaring ranking voor desktop

In de zomer van 2021 lanceerde Google’s pagina-ervaring een algoritme voor mobiel zoeken en pagina-ervaring rangschikken. De update van februari voor desktop is een uitbreiding van dit algoritme. De paginabeleving op desktop omvat ongeveer dezelfde rankingsignalen als de mobiele update van 2021. Zoals studies hebben aangetoond, heeft de laadsnelheid van mobiele pagina’s een directe invloed op de Google-rankings. Nu desktop zich bij het paginabelevingspeloton voegt, is er geen tijd meer om achter te blijven. Webprestaties en pagina-ervaring zijn belangrijker geworden dan ooit tevoren! Wat u nodig hebt is snelheid.

Een snelle Core Web Vitals 101

Wat zijn nu precies Google’s Core Web Vitals? Welke factoren bepalen of je achteraan in de rij moet aansluiten of vanaf pole position moet beginnen? Om je geheugen op te frissen, volgt hier een samenvatting van de 3 benchmarks van Google:

#1: LCP: Largest Contentful Paint (laden)

De grootste Contentful Paint (LCP) heeft betrekking op de laadsnelheid van de pagina. Om precies te zijn kijkt deze factor naar het grootste element dat in het scherm wordt geladen en hoe lang dat precies duurt. Bijvoorbeeld een grote video of afbeelding, maar het kan ook de eerste tekst zijn die je ziet.

#2: CLS: Cumulative Layout Shift (visuele stabiliteit)

De cumulatieve verschuiving in lay-out (CLS) meet de cumulatieve, onverwachte verschuivingen in de lay-out die optreden tijdens de volledige “levensduur” van een pagina. Een voorbeeld van zo’n onverwachte verschuiving is wanneer het te laat laden van een afbeelding een knop verschuift, waardoor je verkeerd klikt.

#3: TBT: Total Blocking Time (interactiviteit)

De Total Blocking Time (TBT) meet de totale tijd tussen First Contentful Paint (FCP) en Time to Interactive (TTI). FCP geeft aan hoeveel tijd (milliseconden) is verstreken voordat het eerste contentelement op een pagina wordt weergegeven. TTI meet hoe lang het duurt voordat een pagina volledig interactief is.

Twinkle100: wie is er bestand tegen de nieuwe update?

Elk jaar rangschikt de Twinkle100 de top e-Commerce spelers in Nederland. Bij MeasureWorks ranken we continu websites en we matchen deze met de Twinkle100 ranking. Net als Google controleren we websites op de prestatiecijfers van de Core Web Vitals. Met een aantal interessante resultaten. Hieronder hebben we samengevat hoe de top 10 van de Twinkle100 het deed met betrekking tot Google’s nieuwe update voor desktop. Wat het meest opvalt, is dat slechts 3 van de 10 bedrijven voldoen aan de nieuwe standaard voor Total Blocking Time.

Top 10 van de Twinkle100 (oranje cijfers tonen tekortkomingen)

Hoe komt u op snelheid? MeasureWorks heeft de formule om te winnen!

Met de februari-update van Google zijn webprestaties en pagina-ervaring belangrijker dan ooit. Er is geen ruimte voor slechte cijfers wanneer je deelneemt aan het prestatiepalaver van Google. Waar wacht je nog op? Tijd om de snelle weg in te slaan en uw concurrenten te overtreffen. Bij MeasureWorks benaderen we webprestaties via onze drievoudige formule – Observe, Control, Boost – om de gebruikerservaring, conversie, retentie en verkoop te verbeteren. Wij helpen je superieur te worden in webprestaties!

Facebook
LinkedIn
Twitter

 

 

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derden informatie over je en jouw online gedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis hiervan kunnen wij en derden de website, onze communicatie en advertenties afstemmen op uw interesses en profiel. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derden informatie over je en jouw online gedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis hiervan kunnen wij en derden de website, onze communicatie en advertenties afstemmen op uw interesses en profiel. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn onmisbaar voor het goed functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, zodat we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te tonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons om jou relevante inhoud en aanbiedingen te tonen.

Alles accepteren Save

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.